Liiketoiminnan kehittäminen

 

Tiedolla johtaminen


Strategiaprosessi


pALVELU- JA MYYNTIProsessin kehittäminen


Markkinointisuunnitelmat


Kansainvälistyminen osana kehitysprojektia

 

Kaipaako liiketoimintasi uutta suuntaa? Olisiko aika päivittää yrityksen strategia tai prosessit ajan tasalle? Tarvitsetko kenties apua datan hyödyntämiseen ja keräämisen liiketoiminnan tueksi? Ovatko yrityksesi resurssit parhaassa käytössä?

Liiketoiminnan kehittämisen lähtee aina ongelmasta tai tarpeesta, jolle etsitään ratkaisuja. Näitä ratkaisuja pyrimme etsimään aina yrityksen todellisen tarpeen mukaan asiakkaan liiketoimintaan perehtyen. Tarvittaessa otamme mukaan kehitettävien alojen erityisasiantuntijoita.

Olemme kehittäneet eri kokoisten yritysten liiketoimintaa menestyksekkäästi kymmenissä projekteissa aina yrityksen toiminnan perusteista strategian luomiseen. Palveluprosessien kehittäminen, markkinointi ja yrityksen kansainvälistymisvalmiuksien kehittäminen kuuluvat myös osaamiseemme. Ulkopuolisen kehittäjän mukaan ottamisen yrityksesi auttaa yritystäsi keskittymään olennaiseen tuo lisäresusseja ja auttaa löytämään uusia näkökulmia liiketoimintaan.

TIEDOLLA JOHTAMINEN

 

Tiedolla johtaminen, Business Intelligence, BI, Knowledge Management… yrityksen toiminnan johtamisesta kerättyyn tai tutkittuun faktatietoon perustuen käytetään montaa eri nimitystä.

Tunnistaako organisaatiosi johto toimintanne kehittämisen kannalta olennaisimmat mittarit? Onko organisaationne määrittänyt keskeisimmät KPIt? Mistä toimintokohtaiset KPIt johdetaan? Miten niitä hyödynnetään operatiivisessa tai strategisessa päätöksenteossa? Haluaisitteko perustaa yrityksenne tai organisaationne päätöksenteon enemmän validiin, luotettavaan, ajantasaiseen ja/tai tutkittuun tietoon?

Nykyajan muuttuvassa toimintaympäristössä ajantasaisen tiedon merkitys korostuu entisestään ja se on avain yrityksen jatkuvan kilpailukyvyn ylläpitämiseen.

Tiedolla johtaminen liittyy organisaation kaikkiin osa-alueisiin. Se auttaa kehittämään toimintaa ja ulottuu johdon strategisesta päätöksenteosta operatiivisen ja yksilöiden johtamisen tasoille. Oikean, laadukkaan ja ajantasaisen tiedon avulla päätöksenteko helpottuu ja se on avain yrityksen kannattavaan kasvuun.

 STRATEGIAprosessi

 

Kaipaako organisaatiosi strategia kirkastamista tai uusia suuntaviivoja? Autamme teitä löytämään punaisen langan tekemiseen ja luomaan tiekartan tulevaisuuteen. Räätälöimme organisaatiollenne sopivan strategiaprosessin ja olemme tarvittaessa mukana läpi koko prosessin aina suunnittelusta toimeenpanoon ja seurantaan saakka.

  • Organisaation läpileikkaava koottu strategian taustamateriaali

  • Visio, Missio, Tavoitteiden sanoittaminen, Gap-analyysi, toimenpiteiden määrittäminen, priorisointi ja resursointi

  • Jatkuva strategiaprosessin seuranta

  • Organisaation tarpeen mukaan laadittu strategiadokumentaatio

  • Mittarit ja työkalut toteutuksen seurantaan

  • Strategiaprosessin kokonaisvaltainen läpivienti

Palvelu- ja myyntiprosessin kehittäminen

 

Onko yrityksesi päivittäisessä toiminnassa kehitystarpeita? Haluatko, että asiakkaiden palvelu sujuisi mutkattomammin? Toimiiko myyntifunktiosi tehokkaasti ja tarkoituksenmukaisesti?

1dea auttaa asiakkaitaan kehittämään eri liiketoiminnan prosesseja kustannustehokkuus edellä. Olemme auttaneet asiakkaitamme kehittämään muiden muassa seuraavanlaisia prosesseja:

  • Tilaus-toimitusprosessi

  • Palveluprosessit

  • Myyntiprosessit

markkinointisuunnitelmat

 

Markkinointisuunnitelma on yrityksen käytännön työkalu, joka auttaa muuntamaan asiakasymmärryksen euroiksi ja kohdentamaan ydinviestit oikeille kohderyhmille. Se viestii asiakasarvoa ja auttaa tuomaan yrityksen uniikit myyntiargumentit oikeiden kohderyhmien tietoisuuteen. Hyvä markkinointisuunnitelma pohjaa aina yrityksen strategiaan ja kokonaisvaltaiseen liiketoiminnan tarpeisiin. 1dean markkinointisuunnitelma sisältää mm.

  • Budjetti-, kanava- ja kohderyhmäsuunnitelma

  • Sisältösuunnitelma

  • Markkinoinnin vuosikello

  • Asiakkaan sitouttamisen toimenpiteet ostopolun eri vaiheissa

  • Mittareiden ja työkalujen valinta markkinoinnin seurantaan

kansainvälistyminen osana kehitysprojektia

 

Haluatko suunnata yrityksesi tuotteilla tai palveluilla kansainvälisille markkinoille?

Autamme sinua kansainvälistymisen ensitaipaleella esimerkiksi kartoittamalla yhteistyökumppaneita, projektoimalla kansainväliseen kasvuun tähtäävän kehitysprojektin ja hakemalla yrityksellesi kasvurahoitusta hankkeen toteuttamiseen ja läpivientiin.

Toimimme tarvittaessa tukena ja selkänojana hyödyntäen laajaa kumppanuusverkostoamme, josta löytyy asiantuntijoita erilaisiin kansainvälisen liiketoiminnan haasteisiin. Kansainvälistyminen linkittyy aina jonkun tuote- tai palvelukokonaisuuden ympärille ja yrityksen liiketoimintamalli määrittelee pitkälle millaisin keinoin kansainvälistymiseen on parasta lähteä.

Joskus kansainvälistyminen voi tarkoittaa ainoastaan uuden myyntikanavan avaamista ulkomaille, mutta toisinaan se vaatii merkittäviä panostuksia yrityksen- tuote- tai palvelukehitykseen tai muiden prosessien rakentamiseen. Laadimme yrityksellesi sen tarpeisiin vastaavan kansainvälistymisstrategian ja -suunnitelman, jotka toimivat tiekarttana kansainvälistymisen ensiaskeleilla.

Osaksi kansainvälistymissuunnitelmaa voimme myös projektoida julkisrahoitteisen kehityshankkeen, joka parhaimmillaan pienentää kansainvälistymisen taloudellista riskiä ja parantaa onnistumisen edellytyksiä.