Tarvitseeko yrityksesi ymmärrystä sidosryhmien toiminnasta ja preferensseistä vastuullisuustyötä varten?
Selvitämme vastuullisuuden nykytilan ekosysteemissäsi
Vastuullisuuden sidosryhmäkyselyn avulla yrityksesi voi selvittää vastuullisten toimintatapoja ja vastuullisuuden tasoa eri näkökulmista sidosryhmien keskuudessa. Kyselyn avulla voidaan selvittää esimerkiksi B2B-toimitusketjun vastuullisuutta yrityksen vastuullisuusstrategian kehittämistä varten.
Kyselyn avulla saadaan ajantasaista tietoa seuraavista aiheista:
B2B-toimitusketjun vastuullisuuden taso sekä jo toteutetut toimenpiteet
Haasteet ja mahdollisuudet vastuullisuuden toteuttamisessa yrityksen arvoketjussa
Sidosryhmien preferenssit vastuullisuuden suhteen
Sidosrymien ymmärrys vastuullisuustyöstä
Vastuullisuuteen vaikuttavat ulkoiset tekijät toimitusketjussa/sidosryhmissä
Vastuullisuuden sidosryhmäkyselyn toteuttaminen voi olla tärkeä osa yrityksen vastuullisuusstrategian kehittämistä ja parantamista. Sen avulla saadaan selville sidosryhmien tai tuotantoketjun toiminnasta sekä siihen vaikuttavista vastuullisuustyön haasteista ja mahdollisuuksia.
Ennen kyselyä voidaan toteuttaa myös vastuullisuuden sidosryhmätyöpaja, jonka avulla luodaan ymmärrys vastuullisuuden ekosysteemistä ja siinä vaikuttavista toimijoista. Työpajassa mallinnetaan sisältä ulospäin yritysten sidosryhmät, niiden tehtävät ja vaikutukset yritykseen sekä saadaan kokonaiskuva yrityksen vastuullisuuden ekosysteemistä.