Referenssejämme
Visit Vaasa Oy - Matkailijoiden tarvekartoitus
Visit Vaasalla oli tarve ymmärtää Vaasassa vierailevien kesämatkailijoiden tarpeita ja mieltymyksiä erilaisten matkailupalveluiden kuluttamiseen liittyen.
Toteutimme Visit Vaasalle markkinakartoituksen alueella matkustavien matkailijoiden tarpeista.
Tutkimuksessa nousi esille lapsiperheiden huomiointi keskusta-alueella vierailevien turistien tarpeissa.
Visit Vaasa on vienyt läpi useita lapsiperheiden tarpeita tukevia projekteja, kuten Onkilahden puiston kehittäminen ja kävelykeskustan kehittäminen.
Katso lisää Vasabladetin artikkelista.
Kartoitusprojektissa
Määrittelimme kartoituksen tarpeen, sisällön ja kohderyhmän
Laadimme haastattelulomakkeen
Suoritimme haastattelut ja muun kohdedokumentoinnin
Noin 30 matkailualan toimijaa alueella
Teimme täydentävän sähköisen datankeruun
Koostimme ja analysoimme aineiston
Laadimme raportin
Esittelimme tulokset ja toimenpide-ehdotukset
Mediani Group Oy - Rahoituksen haku ja kansainvälistymisstrategia
Mediani.fi on Suomen monipuolisten markkinapaikka mainospaikkojen myymiseen ja ostamiseen.
Olemme olleet mukana Medianin kasvupolulla vuodesta 2020 saakka. Projektoimme Medianille Business Finlandin Tempo -projektin ja tuimme heitä hakemusprosessissa alusta loppuun saakka.
Varsinaisessa projektissa fasilitoimme Medianille heidän kansainvälistymisstrategian sekä autoimme projektin raportoinnissa Business Finlandille.
Vuonna 2023 autoimme Mediania uusasiakashankinnan määrittelemisessä sekä tarpeellisten digitaalisten markkinointityökalujen kartoittamisessa ja valinnassa.
Olemme tukeneet Mediania
Innovaatiorahoituksen hankinnassa
Kehitysprojektien projektoinnissa
Kansainvälistymisstrategiassa
Segmentoinnissa
Asiakashankinnan prosessien määrittämisessä
Digimarkkinointityökalujen kartoittamisessa ja valinnassa
Asiakas:
Mediani Group Oy, hallituksen puheenjohtaja, Jesse Heimonen
Erämaahotelli Kirikeskus - Liiketoiminnan kehitysprojektit ja tutkimuspalvelut
Erämaahotelli Kirikeskus Posiolla on yksi 1dea Oy:n pitkäaikaisimpia asiakkaita. Olemme olleet mukana kehittämässä Kirikeskuksen liiketoimintaa vuodesta 2020 alkaen.
Ensimmäinen projektimme oli Kirikeskuksen strategisen kehityssuunnitelman luominen yhdessä omistaja Reijo Lanton kanssa.
Vuosina 2020-21 toteutimme laadittua strategista kehityssuunnitelmaa ja teimme useita kehitysprojekteja, kuten keramiikka-alan laajan markkinatutkimuksen. Yhteistyö on jatkunut useiden kehitysprojektien kautta vuosina 22-24.
Olemme olleet myös kiinteästi mukana sisaryritys Lomakeskus Himmerkin liiketoiminnan kehittämisessä vuodesta 2019 alkaen. Lisäksi olemme tehneet laajaa yhteistyötä Arktisen keramiikkakeskuksen kehittämisessä.
Asiakas:
Hotelli Kirikeskus Oy, omistaja, Reijo Lantto
1dean projekteja Kirikeskukselle
Strateginen kehityssuunnitelma
Myynti- ja kehityspäällikön rekrytointiprosessi
Keramiikka-alan monimenetelmäinen markkinatutkimus:
50+ haastattelua
750+ vastaajaa kyselytutkimuksissa
CRM-järjestelmän käyttöönotto
Jatkuvan asiakaskyselyn toteuttaminen
Keramiikkakurssien tuotteistus ja markkinointi
Taideresidenssitoiminnan tuotteistus ja markkinointi
Kota-Husky Oy - Liiketoiminnan kehittämishanke
Toteutimme Suomen aidoimmalle ja sympaattisimmalle huskytilalle Kota-Huskylle laajan liiketoiminnan kehittämishankkeen, jossa kehitimme heidän kanssaan toista kymmentä uutta palvelukonseptia. Ensimmäinen askel projektissa oli asiakasymmärryksen kartoittaminen yrityksen kuluttaja- ja yrittäjäasiakkailta.
Laadimme kuluttajasegmentille kolme erillistä kyselyä. Yhden suomenkielisille asiakkaille, yhden englanninkielisille asiakkaille ja yhden yrityksen suomenkielisille someseuraajille. Noin 200 vastaajan joukosta saimme erinomaisen polttoaineen uusien palveluiden tuotteistamiselle.
B2B kohderyhmälle toteutimme haastattelututkimuksen suomeksi ja englanniksi, jonka perusteella loimme ymmärryksen erityisesti yritysmarkkinaan kehitettävien palveluiden taustaksi.
Kokonaisuudessaan kerätty laaja tutkimusaineisto loi erinomaisen pohjan tuotteistustyölle, jonka tuloksena yritykselle syntyi monia uusia palveluita monipuolistamaan yrityksen palvelutarjoamaa haastavassa koronapandemiatilanteessa.
Liiketoiminnan kehittämishankkeessa:
Projektoimme yhdessä asiakkaan kanssa laajan kehittämishankkeen
Autoimme rahoitushakemuksen teossa
Suoritimme asiakas- ja sidosryhmätutkimukset tuotekehityksen tueksi
Tuotteistimme asiakkaan kanssa toista kymmentä uutta palvelua
Kartoitimme Kota-Huskylle uusia asiakasryhmiä ja yhteistyökumppaneita
Autoimme hankkeen raportoinnissa
Asiakas:
Kota-Husky Oy, matkailuyrittäjä Lauri Sassali
Posioutdoors - Tuotteistaminen ja liiketoiminnan kehittäminen
Aloittava matkailuyritys Posioutdoors halusi saada vauhtia uusien kalastusmatkailupalveluiden kehittämiseen.
Haimme asiakkaan kanssa Business Finlandin Innovaatiosetelin uusien palveluiden kaupallistamisen tueksi.
Työstimme yritykselle 5 palvelun portfolion, joka toimii 4 vuotta myöhemmin edelleen yrityksen liiketoiminnan perustana.
Tämän jälkeen olemme auttaneet Posioutdoorsia useassa rahoituksenhakuprosessissa sekä mm. B2B-markkinan markkinointi-myynti-prosessin määrittämisessä ja asiakastarpeen kartoittamisessa.
Asiakas:
Posioutdoors Oy, yrittäjä Timo Posio
1dea Oy ja Posioutdoorsin liiketoiminnan kehittäminen:
Aloittavan yrityksen liiketoimintamallin määrittäminen
Arvolupausten ja myyntikanavien määrittäminen
Palveluiden tuotteistaminen yrityksen internetsivuille
Investointiprojektin rahoitussuunnitelma
Markkinointi-myynti-prosessin määrittäminen
Asiakastarpeen selvittäminen B2B-markkinassa
Markkinointisuunnitelman laatiminen
Muita asiakkaitamme
Uudistimme juuri verkkosivumme ja päivitämme lähiviikkoina tähän 20-30 muuta asiakastamme lisää.