Referenssejämme

Visit Vaasa Oy - Matkailijoiden tarvekartoitus

Aurora Botnia saapuu Vaasaan ensimmäistä kertaa 25.8.2021.

Visit Vaasalla oli tarve ymmärtää Vaasassa vierailevien kesämatkailijoiden tarpeita ja mieltymyksiä erilaisten matkailupalveluiden kuluttamiseen liittyen.

Toteutimme Visit Vaasalle markkinakartoituksen alueella matkustavien matkailijoiden tarpeista.

Tutkimuksessa nousi esille lapsiperheiden huomiointi keskusta-alueella vierailevien turistien tarpeissa.

Visit Vaasa on vienyt läpi useita lapsiperheiden tarpeita tukevia projekteja, kuten Onkilahden puiston kehittäminen ja kävelykeskustan kehittäminen.

Katso lisää Vasabladetin artikkelista.

Kartoitusprojektissa

  • Määrittelimme kartoituksen tarpeen, sisällön ja kohderyhmän

  • Laadimme haastattelulomakkeen

  • Suoritimme haastattelut ja muun kohdedokumentoinnin

    • Noin 30 matkailualan toimijaa alueella

  • Teimme täydentävän sähköisen datankeruun

  • Koostimme ja analysoimme aineiston

  • Laadimme raportin

  • Esittelimme tulokset ja toimenpide-ehdotukset

Mediani Group Oy - Rahoituksen haku ja kansainvälistymisstrategia

Mediani.fi on Suomen monipuolisten markkinapaikka mainospaikkojen myymiseen ja ostamiseen.

Olemme olleet mukana Medianin kasvupolulla vuodesta 2020 saakka. Projektoimme Medianille Business Finlandin Tempo -projektin ja tuimme heitä hakemusprosessissa alusta loppuun saakka.

Varsinaisessa projektissa fasilitoimme Medianille heidän kansainvälistymisstrategian sekä autoimme projektin raportoinnissa Business Finlandille.

Vuonna 2023 autoimme Mediania uusasiakashankinnan määrittelemisessä sekä tarpeellisten digitaalisten markkinointityökalujen kartoittamisessa ja valinnassa.

Olemme tukeneet Mediania

  • Innovaatiorahoituksen hankinnassa

  • Kehitysprojektien projektoinnissa

  • Kansainvälistymisstrategiassa

  • Segmentoinnissa

  • Asiakashankinnan prosessien määrittämisessä

  • Digimarkkinointityökalujen kartoittamisessa ja valinnassa

Asiakas:

Mediani Group Oy, hallituksen puheenjohtaja, Jesse Heimonen

Erämaahotelli Kirikeskus - Liiketoiminnan kehitysprojektit ja tutkimuspalvelut

Kirikeskus

Erämaahotelli Kirikeskus Posiolla on yksi 1dea Oy:n pitkäaikaisimpia asiakkaita. Olemme olleet mukana kehittämässä Kirikeskuksen liiketoimintaa vuodesta 2020 alkaen.

Ensimmäinen projektimme oli Kirikeskuksen strategisen kehityssuunnitelman luominen yhdessä omistaja Reijo Lanton kanssa.

Vuosina 2020-21 toteutimme laadittua strategista kehityssuunnitelmaa ja teimme useita kehitysprojekteja, kuten keramiikka-alan laajan markkinatutkimuksen. Yhteistyö on jatkunut useiden kehitysprojektien kautta vuosina 22-24.

Olemme olleet myös kiinteästi mukana sisaryritys Lomakeskus Himmerkin liiketoiminnan kehittämisessä vuodesta 2019 alkaen. Lisäksi olemme tehneet laajaa yhteistyötä Arktisen keramiikkakeskuksen kehittämisessä.

Asiakas:
Hotelli Kirikeskus Oy, omistaja, Reijo Lantto

1dean projekteja Kirikeskukselle

  • Strateginen kehityssuunnitelma

  • Myynti- ja kehityspäällikön rekrytointiprosessi

  • Keramiikka-alan monimenetelmäinen markkinatutkimus:

    • 50+ haastattelua
      750+ vastaajaa kyselytutkimuksissa

  • CRM-järjestelmän käyttöönotto

  • Jatkuvan asiakaskyselyn toteuttaminen

  • Keramiikkakurssien tuotteistus ja markkinointi

  • Taideresidenssitoiminnan tuotteistus ja markkinointi

Kota-Husky Oy - Liiketoiminnan kehittämishanke

Kota-Huskyn huskysafari Riisitunturin kansallispuistossa Posiolla.

Toteutimme Suomen aidoimmalle ja sympaattisimmalle huskytilalle Kota-Huskylle laajan liiketoiminnan kehittämishankkeen, jossa kehitimme heidän kanssaan toista kymmentä uutta palvelukonseptia. Ensimmäinen askel projektissa oli asiakasymmärryksen kartoittaminen yrityksen kuluttaja- ja yrittäjäasiakkailta.

Laadimme kuluttajasegmentille kolme erillistä kyselyä. Yhden suomenkielisille asiakkaille, yhden englanninkielisille asiakkaille ja yhden yrityksen suomenkielisille someseuraajille. Noin 200 vastaajan joukosta saimme erinomaisen polttoaineen uusien palveluiden tuotteistamiselle.

B2B kohderyhmälle toteutimme haastattelututkimuksen suomeksi ja englanniksi, jonka perusteella loimme ymmärryksen erityisesti yritysmarkkinaan kehitettävien palveluiden taustaksi.

Kokonaisuudessaan kerätty laaja tutkimusaineisto loi erinomaisen pohjan tuotteistustyölle, jonka tuloksena yritykselle syntyi monia uusia palveluita monipuolistamaan yrityksen palvelutarjoamaa haastavassa koronapandemiatilanteessa.

Liiketoiminnan kehittämishankkeessa:

  • Projektoimme yhdessä asiakkaan kanssa laajan kehittämishankkeen

  • Autoimme rahoitushakemuksen teossa

  • Suoritimme asiakas- ja sidosryhmätutkimukset tuotekehityksen tueksi

  • Tuotteistimme asiakkaan kanssa toista kymmentä uutta palvelua

  • Kartoitimme Kota-Huskylle uusia asiakasryhmiä ja yhteistyökumppaneita

  • Autoimme hankkeen raportoinnissa

Asiakas:

Kota-Husky Oy, matkailuyrittäjä Lauri Sassali

Posioutdoors - Tuotteistaminen ja liiketoiminnan kehittäminen

Aloittava matkailuyritys Posioutdoors halusi saada vauhtia uusien kalastusmatkailupalveluiden kehittämiseen.

Haimme asiakkaan kanssa Business Finlandin Innovaatiosetelin uusien palveluiden kaupallistamisen tueksi.

Työstimme yritykselle 5 palvelun portfolion, joka toimii 4 vuotta myöhemmin edelleen yrityksen liiketoiminnan perustana.

Tämän jälkeen olemme auttaneet Posioutdoorsia useassa rahoituksenhakuprosessissa sekä mm. B2B-markkinan markkinointi-myynti-prosessin määrittämisessä ja asiakastarpeen kartoittamisessa.

Asiakas:

Posioutdoors Oy, yrittäjä Timo Posio

1dea Oy ja Posioutdoorsin liiketoiminnan kehittäminen:

  • Aloittavan yrityksen liiketoimintamallin määrittäminen

  • Arvolupausten ja myyntikanavien määrittäminen

  • Palveluiden tuotteistaminen yrityksen internetsivuille

  • Investointiprojektin rahoitussuunnitelma

  • Markkinointi-myynti-prosessin määrittäminen

  • Asiakastarpeen selvittäminen B2B-markkinassa

  • Markkinointisuunnitelman laatiminen

Muita asiakkaitamme

Uudistimme juuri verkkosivumme ja päivitämme lähiviikkoina tähän 20-30 muuta asiakastamme lisää.